۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

فراخوان خانم رجوى به محكوميت جنايت فجيع رژيم آخوندى در سيرجان

بهدنبال اعدام دو زندانى در سيرجان و آتش گشودن بر روى مردم معترض در اين شهر، كه به كشته شدن 5تن و زخمى شدن دهها تن و بازداشت شمار زيادى از مردم منجر شد، خانم مريم رجوى، رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران، دبير كل، شوراى امنيت، كميسر عالى حقوقبشر مللمتحد و ديگر ارگانهاى مدافع حقوقبشر را به محكوم كردن اين جنايتهاى وحشيانه فراخواند و خواستار ارجاع پرونده نقض وحشيانه حقوقبشر توسط فاشيسم دينى حاكم بر ايران به شوراى امنيت مللمتحد شد. وى افزود، اين رژيم بسيارى از زندانيان سياسى را تحت عنوان زندانيان و مجرمان عادى اعدام مىكند.

روز چهارشنبه 2ديماه، دژخيمان رژيم دو زندانى به نامهاى اسماعيل فتخی زاده و محمد اسفندياری را بهدار آويختند. اين اقدام جنايتكارانه پس از آن صورت گرفت كه مردم دوبار تلاش آخوندها براى بهدار آويختن آنها را با اعتراضهاى جسورانه خود به هم زدند. رژيم آخوندها در هراس از اعتراضهاى مردم غيور سيرجان از محل و زمان اجراى اين احكام جنايتكارانه هيچ اطلاعاتى منتشر نكرد.

صبح سهشنبه قربانيان پس از اعتراض شجاعانه مردم و سنگباران كردن دژخيمان، در حالى كه طناب دار به گردنشان آويخته شده بود، به كمك مردم از صحنه گريختند.
نيروهاى سركوبگر پس از چند ساعت مجددا اين دو زندانى را دستگير كرده و به پاى چوبهدار بردند. اما مردم خشمگين بار ديگر به درگيرى با مزدوران پرداختند تا مانع اعدام آنان شوند. مزدوران با آتش گشودن به روى مردم دست كم 5تن را كشته و دهها تن را مجروح و شمار زيادى از اهالى از جمله خانواده محكومان را دستگير كردند و زندانيان را از صحنه خارج نموده و مخفيانه اعدام نمودند.

دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
3دى 1388 (24دسامبر2009)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر