۱۳۸۸ دی ۷, دوشنبه

شامگاه عاشورا و در اقامتگاه رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران



همزمان با قيام عاشوراى ايران، مراسم شام غريبان در اورسور اواز، محل اقامت رئيس جمهور برگزيده مقاومت، برگزار شد
در شامگاه عاشورا و در اقامتگاه رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، مراسمى به مناسبت شام غريبان شهيدان و قيام عاشوراى ايران برگزار شد.
در اين مراسم شمارى از مادران شهيدان مجاهد خلق و گروهى از اعضا و حاميان مقاومت حضور داشتند.

رئيس جمهور برگزيده مقاومت ضمن تجليل از حماسه سرخ فام عاشوراى حسينى و جنبش پرشكوهى كه پس از آن توسط زينب كبرى رهبرى شد، گفت خدا را شكر مى‌كنيم كه مردم و بهخصوص زنان و جوانان دلير در داخل ايران با تأسى از همين الگوها و پيامها استبداد وحشى ولايتفقيه را در اوج قدر قدرتيش به زانو درآورده‌اند
خانم مريم رجوى در سخنان خود در اين مراسم قيام مردم ايران در روز عاشورا و ايستادگى آنان در برابر رژيم را بهترين گرامى‌داشت حماسه كربلا توصيف كرد.
در ادامه اين مراسم شركت كنندگان ضمن اداى احترام به شهيدان و اسيران عاشوراى حسينى، براى پيروزى قيام مردم ايران دعا و نيايش كردند
اين مراسم با سلامها و درودهاى گرم حاضران به شهيدان و اسيران قيام و خروش هيهات من‌الذله به پايان رسيد.
متن سخنرانى خانم رجوى در مراسم شام غريبان بسم الله الرحمن الرحيم السّلام عليك يا ابا عبدالله، السّلام عليك يا بن رسولالله… السّلام عليك يا ثار الله وابن ثاره والوتر الموتور، السّلام عليك وعلى الارواح الّتى حلّت بفنائك عليكم منّى جميعاً سلام الله ابداً ما بقيت وبقى اللّيل والنّهار.

در شام غريبان در لحظاتى كه تاريخ به سنگينى تمام از ترسيم تابلوى سرخ فام عاشوراى حسينى فارغ مى‌شود، حماسه بزرگ ديگرى كه ادامه جنبش است اين بار تحت رهبرى زينب كبرى آغاز مى‌شود.
عاشورا و حماسه كربلا براى مقاومت ما از روز اول الگوى مقاومت به هر قيمت بوده است يعنى وقتى كه چيزى جز بن‌بست و سياهى ديده نمى‌شود مى‌توان با فداكارى و از خودگذشتگى بن‌بست را در هم شكست و بر ديو سرنوشت غلبه كرد.
كما اين كه رهبرى زينب كبرى در سياه‌ترين دوران‌ها، پيامش رد هرگونه عجز و تسليم است و مى‌توان و بايد و البته بهطور خاص درس رهايى است كه نقش پر عظمت زينب كبرى داشته و دارد.

خدا را شكر مى‌كنيم كه مردم و بهخصوص زنان و جوانان دلير در داخل ايران با پيروى از همين الگوها و پيامها استبداد وحشى ولايت را در اوج قدر قدرتيش به زانو درآورده‌اند.

مى‌دانيد كه امروز در سراسر ايران و مشخصاً در تهران مردم با شعار مرگ بر خامنه‌اى مراسم عزادارى حسينى را برگزار كردند. چه گرامى‌داشت و احترامى بالاتر از اين نسبت به حماسه عاشورا كه عليه يك فاشيسم مذهبى اين طور شجاعانه ايستادگى كنند.
عده زيادى دستگير شده‌اند، صدها نفر مجروح و مضروب شده‌اند و چندين نفر به شهادت رسيده‌اندسلام‌ها و درودهاى بى‌پايان به همه آنها كه امروز يك بار ديگر جامعه و تاريخ ايران را سربلند كردند.

هم‌چنان كه مسعود سه هفته پيش در پيامى مربوط به قيام شانزده آذر گفته بود، اين يك جهش و يك گام كيفى بجانب ارتش بزرگ مردم ايران است. مردم دلير ما پس از سى سال مراسم و عزادارى را از اسارت اين رژيم درآوردند. قبل از اين هم دانشگاهها را از چنگ ارتجاع آزاد كردند حالا نوبت آزادى حاكميت غصب شده مردم ايران است.
قيام امروز چنان كه جهان گواهى داد هم از بابت حضور سنگين نيروهاى سركوب و بهخصوص سپاه پاسداران و هم از لحاظ شجاعت، جنگندگى و روحيه تهاجمى مردم نسبت به وقايع هفت ماه اخير بى‌سابقه بود.
آن دسته از ناظران و رسانه‌هاى غربى كه اين اواخر نسبت به توانايى و تداوم قيام اظهار ترديد مى‌كردند، امروز شوكه شده‌اند و در همين سه چهار ساعت اخير خيلى حقايق را به زبان آورده‌اند.
ديگر چه علامتى از اين واضحتر كه تحولات ايران بهصورت غيرقابل بازگشتى به طرف سرنگونى رژيم پيش مى‌رود.
نظريه‌ها و ادعاهايى كه اين قيام را مخالفتى در چارچوب رژيم نشان مى‌داد ديگر در بين نيست. تبليغاتى كه مى‌خواست كه اين قيام را به جناحهاى درونى رژيم نسبت بدهد بى‌اعتبار شده و كسانى كه مى‌خواستند اين جنبش بزرگ را در كادر قانون اساسى ولايتفقيه بگنجانند، به كنارى رفته‌اند.
شعارها و خواستهاى قيام خودش همه حقيقت را بيان مى‌كند.
اين قيامى است براى سرنگونى تماميت رژيم ولايتفقيه
قيامى است با شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه!
قيامى است كه با هرگونه مماشات با اين رژيم مخالفت مى‌كند ديديد كه خطاب به رئيسجمهور آمريكا چه شعارى مى‌دادند.
و قيامى است كه با سياست تروريسم و جنگ‌افروزى اين رژيم در منطقه از غزه و لبنان تا يمن مخالفت مى‌كند.
به نيروى رزمنده اين قيام كسانى كه هسته‌هاى پيشتاز آن را شكل مى‌دهند، نگاه كنيد همه جوانان و زنان مجاهد و مبارز و اشرفنشانند.
آيا اين قيام با اين درجه از راديكاليزم با اين درجه از شتاب پيشروى و با اين كيفيت سياسى يك شبه بوجود آمده است؟ آيا خلق الساعه است؟ آيا خودانگيخته است؟
خير!
بذرهايى كه مقاومت شما، مقاومت آن يك صد و بيست هزار شهيد و جاودانه فروغ و بهخصوص پايدارى هفتساله اشرف در جامعه ايران كاشته‌اند حالا به اين نهال برومند تبديل شده.
اين قيام همان مسير سياسى مقاومت و همان شعارهاى اساسى مقاومت را پيش گرفته. از لحاظ سازش ناپذيرى و جنگندگى و تمركز بر كنار زدن تماميت رژيم و مخالفت با اصل ولايتفقيه ادامه اشرف است.
بله تداوم قيام و بارز شدن سرشت واقعى آن خيلى حقايق را نشان داده است. آن افق آزادى و پيروزى كه قبلاً تنها و تنها همين مقاومت از آن صحبت مى‌كرد، امروز در برابر چشم همگان است.
>روشن است كه در چنين شرايطى وظيفه هر يك از اعضاى مقاومت هواداران مقاومت و هر كس كه مشتاق آزادى است بيش از هر زمان ديگرى است. مطمئنم كه هموطنانمان از هر قشر و مذهب و گرايش سياسى كه هستند به مراتب بيش از گذشته همبستگى و همدلى خود را گسترش مى‌دهند.
چنان كه امروز در جاهاى مختلف در تهران و نقاط ديگر ديده شد همبستگى و كمك مردم، خانواده‌ها، مادران، پدران با جوانان قيام كننده حقيقتاً عالى بود. همبستگى سلاح بزرگ مردم ما در اين قيام است.
من همين طور قوياً هشدار مى‌دهم و فرا مى‌خوانم كه مأموران نيروى انتظامى از هرگونه تعرض و حمله و دستگيرى و اهانت به مردمى كه براى كسب آزادى به پاخاسته‌اند، خوددارى كنند. همه كسانى كه نمى‌خواهند شريك جنايتهاى باند خامنه‌اى شوند همه كسانى كه نمى‌خواهند در سرنوشت سياه اين رژيم سهيم شوند، خودشان را از اين رژيم و از سركوبگرى‌هايش بايد كنار بكشند
هم‌چنين اميدوارم كه صداى قيام پرقدرت امروز همه دولتها را به ويژه در آمريكا و اروپا به هوش آورد تا بيش از اين در سياست شكست خورده تعامل با فاشيسم مذهبى درجا نزنند.
به همين مناسبت بار ديگر تأكيد و تكرار مىكنم كه مسأله ايران، خطر عاجل دسترسى اين ديكتاتورى تروريستى به بمب اتمى و جنگافروزى و تروريسم آن در عراق و لبنان و فلسطين و افغانستان و يمن فقط يك راه دارد و آن تغيير رژيم ولايتفقيه به دست مردم و قيام و مقاومت آنهاست.
هركس كه حقيقتاً خواهان صلح و امنيت در منطقه و جهان است بايد‌ در كنار مردم ايران قرار گيرد و امتياز دادن‌هاى دنائتبار به فاشيسم مذهبى مانند پرونده سازى و بهكارگيرى برچسب تروريستى عليه مقاومت مردم ما را متوقف كند.
يك بار ديگر درود مى‌فرستم به شهيدان قيام امروز و دعا مى‌كنيم براى شفاى مجروحان.
به خصوص در اين شام غريبان از حسين ابن على (ع) و از زينب كبرى استعانت مى‌كنيم براى پيروزى مردم بهپاخاسته ايران بر رژيم يزيدى ولايتفقيه.
خدايا؛ روز نجات مردم ايران از چنگال اين ديو خونريز را نزديك و نزديكتر كن.
خدايا؛ زنان دلير ايران امروز با پيروى از زينب كبرى و الهام از شام غريبان ياران حسين به مبارزه با دشمن تو و دشمنترين دشمن مردم ايران برخاسته‌اند؛ آنها را در اين مبارزه سخت و دشوار يارى كن و آزادى ايران و ايرانى و رهايى تمام منطقه را از شر عظيمى كه سى سال است به نام اسلام خون مى‌ريزد و تبهكارى مى‌كند محقق ساز.
الهى آمين!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر